بی مسئله

معرفی کتاب، فیلم و دانلود آهنگ پیانو و بی کلام

بی مسئله

معرفی کتاب، فیلم و دانلود آهنگ پیانو و بی کلام

مردی که گورش گم شد | حافظ خیاوی

 

نام کتاب : مردی که گورش گم شد  

نویسنده : حافظ خیاوی  

نشر چشمه

تعداد صفحات کتاب :96 

چاپ هشتم  

جوایز :  برنده ی بهترین مجموعه داستان سال 1386 از دومین جایزه ی ادبی روزی روزگاری

 

شامل 7 داستان ِ کوتاه:  

روزه ات را با گیلاس باز کن  

آن ها چه جوری میگریند ؟ 

چشم های آبی عمو اسد  

صف دراز مورچگان 

مردی که گورش گم شد 

ماه بر گور می تابید  

مردها کی از گورستان می آیند .  

 

توضیحات کتاب :  

کتاب دوست داشتنی هست . مخصوصا اگه به خوندن داستان های کوتاه علاقه دارید .  

مخصوصا دو تا داستان اولش به نظرم خیلی کارای قوی بودن . کاملا جذب داستان میشدی  

توصیفات و نثر روان و صمیمیِ کتاب به نظرم نقطه قوت کتاب هست .   اگر دنبال یک کتاب واسه روزهایِ کسل کننده هستید که توان خوندن کتابهای سنگین رو ندارید حتما این کتاب رو واسه چنین روزی نگه دارید ;) 

 

پاراگرافی از کتاب :  ( از داستان روزه ات را با گیلاس باز کن )

 هی تو دلم می گفتم اگر این کار را بکنم ، سومان را می گیرم .اگر این سنگ را با پایم بزنم ، از روی پل رد شود و برود جلوِ در شهربانو بایستد ، سومان را می گیرم . اگر قبل ار رسیدن این ماشین که خیلی هم تند می آمد ، از خیابان رد شوم ، سومان را می گیرم و دویدم . ماشین ترمز کرد . جیغ ترمزش درآمد . راننده پیاده شد ؛ مرد چاق و سیبیلویی بود . دنبالم کرد ، دویدم . فحش داد ، هم به مادرم و هم به خواهرم . نگفت کدام خواهرم . ناراحت شدم . دلم به حال خواهرهام سوخت . آن بیچاره ها که حتما ، الان خوابیده بودند ، چه کاری به کار این نره خر داشتند . گفتم : « قمر بنی هاشم ماشینت را بزند به دیوار . » یواش گفتم .

 

× یه نکته بگم ! شاید نقدهایی به کتاب وارد باشه . اما چیزی که هست اینِ که من به عنوان یه خواننده ی بدون علم ادبی تخصصی جذب کتاب شدم و دارم اینجا بهتون معرفیش میکنم ! خواستم یادآوری کنم نقدها و تعاریف من رو صرفا از دیدگاه یک آدم نسبتا کتابخوان ولی بدونِ علم ِتخصصی ِنقد بخونید ! نه بیشتر و نه کمتر ;) هرچند به طور کل نظرم اینِ کتابی خوب نیست که صرفا توی محافل علمی لغت خوب رو براش به کار ببرن . بلکه کتابی "خوب هست " که قشر عامه ی جامعه رو بتونه جذب بکنه . شاید واسه همینِ که بارها دیدیم کتابهایی که حتی اشکلات ادبی زیادی بهش میگیرن و از زیر دست یه نویسنده آماتور بیرون آماده به چاپ های بیشتری رسیده تا کتابی که صرفا در محافل علمی تایید شده ! :)

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد