بی مسئله

معرفی کتاب، فیلم و دانلود آهنگ پیانو و بی کلام

بی مسئله

معرفی کتاب، فیلم و دانلود آهنگ پیانو و بی کلام

خاطرات خانه ی مردگان | داستایوفسکی



نام کتاب: خاطرات خانه ی مردگان

نویسنده: فیودور داستایوفسکی

مترجم: محمد جعفر محجوب

چاپ پنجم

انتشارات : جهان کلاسیک ادبیات

گوینده کتاب صوتی: بهروز رضوی


توضیح کتاب:

اول از همه باید اعتراف کنم من خیلی علاقه ای به ادبیات کلاسیک ندارم!‌ اما هر از چند گاهی خودم رو مجبور میکنم یکی از اثار کلاسیک رو بخونم ( چرا؟ چون برام مهمه از ژانرها و دوره های مختلف تاریخ کتاب بخونم!‌) . اما چیزی که من رو سوق داد به سمت خوندن این کتاب ( در واقع شنیدن کتاب!) صدای فوق العاده گیرای بهروز رضوی و موسیقی پس زمینه ی نسخه ی صوتی کتاب بود!‌ 

کتاب از زبان شخصیت اول داستان بیان میشد و گوینده به قدری زیبا کتاب رو میخوند که حس میکردی واقعا شخصیت اصلی داستانه که داره در مورد خودش و خاطراتش صحبت میکنه!‌

خانه مردگان  در واقع استعاره ای از زندان هست و شخصیت اصلی داستان یک فرد نجیب زاده  به اسم الکساندر پتروویچ در روسیه هست  که به دلیل به قتل رسوندن همسرش به ده سال حبس محکوم شده و دوره ی محکومیتش رو در این زندان میگذرونه. السکاندر از سختی ها و احساسات  و امیدها و آرزوهایی که خودش و دیگر زندانی ها تجربش کردن صحبت میکنه. جالبه بدونید خود داستایوفسکی هم به دلیل فعالیت علیه حکومت به چهار سال زندان محکوم شه بوده!‌ و خاطراتی که از زبون الکساندر پتروویچ تعریف میکنه در واقع حاصل احساسات و تجربیاتی هست که طی دوره ی محکومیتش تجربش کرده. 


اگر بخواید نظر شخصی خودم رو در مورد کتاب بدونید باید بگم راستش خیلی کتاب گیرایی برای من نبود. خاطرات و احساساتی که نویسنده ازش صحبت میکرد خیلی زیاد دور از درک من بود و نمیتونستم خیلی همزاد پنداری بکنم با نویسنده!‌ اما نوع بیان داستان قشنگ بود و اگر فکر میکنید خوندن خاطرات یک زندانی میتونه جذاب باشه احتمالا دوستش خواهید داشت. 


پی نوشت:

میتونید از این لینک (کلیک) کتاب رو با صدای بهروز رضوی در یوتیوب یا ازین لینک(کلیک) گوش بدید.  ( بچه ها نمیدونم لینک گذاشته شده قانونیه یا نه!‌ ولی چون چند تا وبسایت مرتبط با کتابخوانی معروف نسخه صوتی رو گذاشته بودن فکر میکنم قانونی باشه.)

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد