بی مسئله

معرفی کتاب، فیلم و دانلود آهنگ پیانو و بی کلام

بی مسئله

معرفی کتاب، فیلم و دانلود آهنگ پیانو و بی کلام

از تو بگذشتمُ بگذاشتمت با دِگران ... | از استاد شهریار

 

 

از تو بگذشتمو بگذاشتمت با دگران

رفتم از کوی تو لیکن عقب سر نگران

ما گذشتیمو گذشت آنچه تو با ما کردی

تو بمان با دگران وای به حال دگران

رفته چون مه به محاقم که نشانم ندهند

هر چه آفاق بجویند کران تا به کران

میروم تا که به صاحب نظری بازرسم

محرم ما نبوَد دیده ی کوته نظران

دل چون آینه ی اهل صفا میشکنند

که ز خود بیخبرند این ز خدا بیخبران

دل من دار که در زلف شکن در شکنت

یادگاریست ز سر حلقه ی شوریده سران

گل این باغ به جز حسرت باغم نفزود

لاله رویا تو ببخشای به خونین جگران

ره بیدادگران بخت من آموخت تُرا

ورنه دانم تو کجا و ره بیداد گران

سهل باشد همه بگذاشتن و بگذشتن

کاین بود عاقبتِ کارِ جهانِ گذران

شهریارا غم آوارگی و دربدری

 

شورها در دلم انگیخته چون نوسفران 

 

از استاد شهریارِ عزیز :)

قسمتی از کتاب سه گزارش کوتاه درباره نوید و نگار | مصطفی مستور

 

عاشقِ این قسمتِ کتابم  

کلی حرف واسه گفتن داره :) 

 

این جمله رو همکارِ پدرِ نویدُ نگار بهش میگه . این جمله درباره رحمت یک عقب مانده ی ذهنی هست . رحمت برادر نوید و نگار هست ... 

 

((داشت دیزل لوکوموتیو رو تعمیر می کرد.وقتی حرف میزد من تو لوکوموتیو بودم اما نمی دیدمش.فقط صداش رو می شنیدم.نشسته بود پشت دیزل و داشت اون رو تعمیر میکرد.گفت:پسرت که نمی دونه چی به چیه،نمیدونه چه خبره،میدونه؟ گفتم:منظورت چیه؟ گفت منظورم اینه قطار باری نمی دونه قطار سریع السیری هم در کاره که ده برابر اون سرعت داره ، می دونه؟اگه بدونه غصه اش میشه اما اگه ندونه چی؟ بعد از پشت دیزل بیرون زد و اومد کنارم ایستاد .گفت: می گن عقب مونده.اما نمی دونم از چی عقب مونده؟از اون سریع السیر؟ بعد فحش داد به هر چی قطار سریع السیره.گفت اگه دستش خودش باشه دلش می خواد به جای سریع السیر با قطار عادی یا حتی با همین باری درب و داغون بره سفر.بعد دستش رو گذاشت رو شونه م و گفت: به ش فکر نکن.گفت هیچ وقت بهش فکر نکن )) 

 

لینک معرفی این کتاب

سه گزارش کوتاه درباره نوید و نگار | مصطفی مستور

 


 

نام کتاب : سه گزارش کوتاه درباره نوید و نگار 

نویسنده : مصطفی مستور 

نشر مرکز 

تعداد صفحات : 121 صفحه 

رمان  

   

توضیج کتاب : 

یه کتاب پر از یاس و ناامیدی که خیلی از ما تو این دورانی که داریم توش زندگی میکنیم تجربش کردیم . گاهی که واقعا نمیدونیم چرا داریم زندگی میکنیم و چرا حتی حاظر نیستیم بمیریم ؟!  

سبک کتاب و زبان نوشتاریش مثه بقیه کتاب های آقای مستور صمیمیُ روان بود :)  

این کتاب رو هم قبلا خوندم ولی هر از چند گاهی باید کتاب ها ی آقای مستور رو دوباره ورق زد و ازشون لذت برد :) 

کتاب رو توصیه میکنم . هرچند به پای استخوان های دوست داشتنی یا چند روایت معتبر از همین نویسنده نمیرسه ولی ارزش خوندن رو داره قطعا .

 

قسمت هایی از کتاب :  

جایی بودم بین مرگ و زندگی. زندگی می‌کردم اما تنها به این دلیل که نمی‌توانستم آن را متوقف کنم. البته دلیل محکمی هم برای ترک آن نداشتم. 

  

تهران حالا شبیه فیلم بلند سینمایی درهم و برهمی است که انگار هر محله‌ی آن صحنه‌ای از آن فیلم است. بعضی صحنه‌ها جنایی است، بعضی عشقی، بعضی کمدی، بعضی اجتماعی و بعضی غیر قابل نمایش... تهران شبیه فیلمی است که هر وقت آدم آن را می‌بیند دلش می‌خواهد بزند زیر گریه اما همیشه از کسانی که دارند با او فیلم را تماشا می‌کنند، خجالت می‌کشد. 

 

یکی از سرگرمی های من حدس زدن درباره ی آدم هایی است که نمی شناسم. وقتی سوار مترو یا اتوبوس می شوم و خسته نیستم، به صورت آدم ها نگاه می کنم و محض سرگرمی برای هرکدام شان یک داستان می سازم( نگین : دقیقا کاری که من همیشه میکنم :دی ) 

 

هیچ نداشتن از کم داشتن بهتر است. وقتی کسی چیزی ندارد، آن را ندارد دیگر، اما وقتی کمی از آن را داشته باشد ظاهرن چیزی دارد اما در واقع ندارد. یعنی فکر می کند دارد اما ندارد. این بدتر از نداشتن است... کسی که هیچ نمی داند یا کسی که خیلی می داند، خوشبخت تر است از کسی که کمی می داند 

 

تهران در بعد از ظهر | مصطفی مستور

 

نام کتاب : تهران در بعد از ظهر  

نویسنده : مصطفی مستور   

چاپ چهارم ( البته چاپ دست من مال سال 89 هست ! )  

مجموعه داستان کوتاه ( 6 داستان )

نشر چشمه  

تعداد صفحات :  72

 

توضیح کتاب :  

با این وجود که جزو کتابهای نسبتا جدیدترِ آقای مستور هست شخصا خیلی باهاش ارتباط برقرار نکردم ! شاید انتظار بیشتر ی از این کتاب و از این نویسنده داشتم .  

سبک نویسندگی و مضامین و شیوه ی کتاب هم مثه بقیه کتاب ها بود . فقط تفاوتی که بود این بود که توی کتاب های دیگه ی این نویسنده اغلب موضوعات فلسفی و فکری و میخونید و با یک سری کنایه ها و استعاره ها گاهی حرف میزنه . اما توی این کتاب سبکش یکَم تغییر کرده و شاید واسه همین خیلی واسم جذاب نبود . چون همون طور که قبلا گفتم دیدگاه های عقیدتی خاصی رو که بیان میکنه بین استعاره هاش رو دوست دارم !

البته من این کتاب رو چند سال پیش خوندم . ولی امروز داشتم ورق میزدمشُ دیدم اینجا معرفیش نکردم :)   

 

قسمت هایی از کتاب :  

 

اشتباه اول من این بود که به تو اعتماد کردم . اشتباه دوم من این بود که عاشقت شدم . اشتباه سوم من این بود که فکر می کردم با تو خوشبخت می شم . اشتباه بعدی من این بود که تو رو صد بار بخشیدم . اشتباه هزارم من این بود که هیچ وقت خودم رو از پنجره پرت نکردم بیرون . هنوز هم دارم اشتباه می کنم که با تو حرف می زنم .

 

از آخرین داستان کتاب :  A هم زمان با B ( زنش ) و C ( معشوقه اش ) رابطه دارد و C از رابطه ی زناشویی A و B باخبر است . اگر B از ارتباط همسرش با C خبردار شود به احتمال 76 دردصد ترجیح می دهد به رغم آسیب شدید عاطفی ، هم چنان با A زندگی کند . ( احتمال 76 درصد بر اساس بررسی و تحلیل ریاضی یک جماعه ی آماری با 1100 نمونه به دست آمده است . ) . اگر جای A با B تغییر کند و مثلا B با مردی به نام D دوست شود ، مطلوب است محاسبه ی احتمال تصمیم A بر ادامه ی زندگی با B در صورت خبردار شدن او از رابطه ی همسرش با D .
جواب : 0.13 درصد یا 1 نفر از هر 763 نفر مرد .  

 

تا حالا بارها خودم را با قساوت تمام آزار داده ام. با قساوت تمام کشته ام؛ با بمب های کوچک و بزرگی که توی روحم جاسازی کرده ام. بمب هایی که وقتی منفجر شده اند تا مدت ها نمی توانسته ام از جایم تکان بخورم. با عشق های ناممکن و دوست داشتن های شدیدی که از همان اول می دانسته ام راه به جایی نمیبرند. تا حالا هزار بار از خودم پرسیده ام که وقتی نمی توانی تا آخر یک عشق بروی چرا عاشق میشوی!

Yann Tiersen | On the wire

 

اینم یه موزیکِ بی کلام از نوازنده ی مورد علاقمممم یان تیرسن به اسم On the wire 

یادمه اینُ قبلا از وبلاگ یکی از دوستانم برداشتم ولی هرچی فک کردم دقیق یادم نیومد کی بود  پس از اون دوستِ عزیز عذر میخوام اگه بی اجازه اینجا گذاشتمش :)  

 

خیلی این کارش جالبه . همش وسط نوازندگیش سورپرایز میشید . انگار آدم از خودش میپرسه بعدش ( در ادامه ی موزیک ) میخواد چی بشه ...  من که به شخصه خیلی دوسش دارم . مخصوصا وسطهاش که میرسه عالی میشه . چون اولش با یه ریتم خاصی شروع میشه بعد یهو ریتمُ تند میکنه :دی خلاصه که خیلی خوبه گوش کنیدش 

 

لینک دانلود ( کلیک )