بی مسئله

معرفی کتاب، فیلم و دانلود آهنگ پیانو و بی کلام

بی مسئله

معرفی کتاب، فیلم و دانلود آهنگ پیانو و بی کلام

مردی که گورش گم شد | حافظ خیاوی

 

نام کتاب : مردی که گورش گم شد  

نویسنده : حافظ خیاوی  

نشر چشمه

تعداد صفحات کتاب :96 

چاپ هشتم  

جوایز :  برنده ی بهترین مجموعه داستان سال 1386 از دومین جایزه ی ادبی روزی روزگاری

 

شامل 7 داستان ِ کوتاه:  

روزه ات را با گیلاس باز کن  

آن ها چه جوری میگریند ؟ 

چشم های آبی عمو اسد  

صف دراز مورچگان 

مردی که گورش گم شد 

ماه بر گور می تابید  

مردها کی از گورستان می آیند .  

 

توضیحات کتاب :  

کتاب دوست داشتنی هست . مخصوصا اگه به خوندن داستان های کوتاه علاقه دارید .  

مخصوصا دو تا داستان اولش به نظرم خیلی کارای قوی بودن . کاملا جذب داستان میشدی  

توصیفات و نثر روان و صمیمیِ کتاب به نظرم نقطه قوت کتاب هست .   اگر دنبال یک کتاب واسه روزهایِ کسل کننده هستید که توان خوندن کتابهای سنگین رو ندارید حتما این کتاب رو واسه چنین روزی نگه دارید ;) 

 

پاراگرافی از کتاب :  ( از داستان روزه ات را با گیلاس باز کن )

 هی تو دلم می گفتم اگر این کار را بکنم ، سومان را می گیرم .اگر این سنگ را با پایم بزنم ، از روی پل رد شود و برود جلوِ در شهربانو بایستد ، سومان را می گیرم . اگر قبل ار رسیدن این ماشین که خیلی هم تند می آمد ، از خیابان رد شوم ، سومان را می گیرم و دویدم . ماشین ترمز کرد . جیغ ترمزش درآمد . راننده پیاده شد ؛ مرد چاق و سیبیلویی بود . دنبالم کرد ، دویدم . فحش داد ، هم به مادرم و هم به خواهرم . نگفت کدام خواهرم . ناراحت شدم . دلم به حال خواهرهام سوخت . آن بیچاره ها که حتما ، الان خوابیده بودند ، چه کاری به کار این نره خر داشتند . گفتم : « قمر بنی هاشم ماشینت را بزند به دیوار . » یواش گفتم .

 

× یه نکته بگم ! شاید نقدهایی به کتاب وارد باشه . اما چیزی که هست اینِ که من به عنوان یه خواننده ی بدون علم ادبی تخصصی جذب کتاب شدم و دارم اینجا بهتون معرفیش میکنم ! خواستم یادآوری کنم نقدها و تعاریف من رو صرفا از دیدگاه یک آدم نسبتا کتابخوان ولی بدونِ علم ِتخصصی ِنقد بخونید ! نه بیشتر و نه کمتر ;) هرچند به طور کل نظرم اینِ کتابی خوب نیست که صرفا توی محافل علمی لغت خوب رو براش به کار ببرن . بلکه کتابی "خوب هست " که قشر عامه ی جامعه رو بتونه جذب بکنه . شاید واسه همینِ که بارها دیدیم کتابهایی که حتی اشکلات ادبی زیادی بهش میگیرن و از زیر دست یه نویسنده آماتور بیرون آماده به چاپ های بیشتری رسیده تا کتابی که صرفا در محافل علمی تایید شده ! :)

خواستم داد شوم... گرچه لبم دوخته است |سیدمهدی موسوی

این شعر جزو قشنگ ترین شعرهایِ معاصری هست که خوندم  . نوشته ی سید مهدی موسوی ...

از دست ندیدش  :)   

یک نفر، از وسط کوچـه صدا کرد مرا

بازی مسخره ای بود... رها کرد مرا!

با خودم، با همه، با ترس تــو مخلوط شدم

شوت بودم! که به بازی بدی شوت شدم!!

 

 بقیه شعر ادامه مطلب  

 

 

ادامه مطلب ...

dang show | اتاق گوشواره

  

 

اتاق گوشواره آلبوم اولی بود که ازین گروه گوش میکردم  

کارشون رو دوس داشتم .  

سبک خاصی دارن . اگه آلبوم های دیگه ای که بهتون معرفی کردم رو دوس داشته باشید به احتمال زیاد ازین سبک هم خوشتون میاد  

جالبه بدونید یکی از خواننده ی قبلی گروه دکترای حقوق بین الملل هستند و استاد دوستم بودن :))  

 

به نظرم قشنگ ترین کارشون تو این آلبوم آهنگِ دنگ شو بود . خیلی خیلی فوق العاده بود .  

 

لیست آهنگ هایِ آلبوم تو عکس پایین هست :