بی مسئله

معرفی کتاب، فیلم و دانلود آهنگ پیانو و بی کلام

بی مسئله

معرفی کتاب، فیلم و دانلود آهنگ پیانو و بی کلام

از کتابِ دستهایت بوی نور می دهند | مصطفی مستور

 

این کتاب‌های نادان را
که مدام می‌گویند
وزن ندارد
و رنگ یا طعم یا رایحه
و حجم ندارد و دیده نمی‌شود صدای تو،
زیر آن بید بلند
که از شنیدن واژه‌هایت جنون گرفت
دفن کنید؛
به فتوای مرد غمگینی
که هر شب آدینه بر ضریح صدایت دخیل می‌بندد.
 

 

البته این قطعه علاوه بر این که توی کتاب دست هایت بوی نور می دهند آورده شده ، تویِ کتاب سه گزارش کوتاه درباره نوید و نگار هم تکرار شده :)

معرفی انیمیشن coraline

 

 

 

این انیمیشن یه انیمیشن فانتزی هیجانی هست . 

داستانش در مورد دختریِ که پاش به یه دنیای دیگه باز میشه و اونجا واسه نجات خودشُ بقیه و فرار از اون دنیای جادویی تلاش میکنه  

 

 

اطلاعات فیلم  

محصول سال 2009 آمریکا 

سه بعدی 

و برگرفته از یه رمان به همین اسم هست . 

rate این انیمیشن هم تویِ سایت imdb  ، شماره 7.7 هست ( کلیک)  

تهیه کنندش هم henry selick

برنده و نامزد چندین جایزه هم شده . از جمله نامزد golden glob بوده و برنده ی بهترین موزیک انیمیشین از annie award شده . واسه دیدن بقیه جوایز و اطلاعات بیشتر به لینک مقابل مراجعه کنید. ( کلیک)  

برای دیدن سایت رسمی این انمیشین هم ( کلیک ) کنید . تریلر فیلم رو هم میتونید توی سایتش ببیینید :)

 

پی نوشت : 

من زیاد انیمیشن نگاه نمیکنم . ولی این یکی رو خیلی دوس داشتم . حتما نگاش کنید ;)

من سالهاست که رفته ام... | عرفان نظر آهاری

جگرم را به آسمان پاشیدم و گفتم نمیخوام ، نمیخواهم که انسان باشم  . 

کاشکی گنجشکی بودم بر درختی یا کرمی در گلدانی یا عنکبوتی بر شاخه ای ، آدمی اما نه ! 

گاشکی گرگی بودم و دندانی تیز ، کاشکی پلنگی و پنجه ای آهنین ، کاشکی عقابی و نیزه چشمی ، آدمی اما نه ! 

مادرم گفت : ازین شهر بورو ،از این کوچه ، از این خیابان ، از ازین جهان .  

زمین آلوده است ، آدمیان آلوده اش کرده اند. 

مادرم گفت : به آنجا بورو که جز گرگان و سگان و پلنگان نباشند ؛ زیرا آن ها به قدر نیازشان می درند و آدمیان به قدر آزشان ، که بی انتهاست . 

و من رفتم ، من قرن هاست که رفته ام ؛ از این کوچه ، از این شهر ، از این جهان . 

اما از هر طرف که رفتم آدمی هم پای به پایم آمد و نفس در نفسم . 

من چگونه از خویش بگریزم ، من از خود به کجا پناه ببرم ؟  

کاش میدانستم آدمی چگونه از آدمی میتواند در امان بماند ؟ 

آدمی را چگونه می توان از آدمی رهانید ؟  

 

عرفان نظر آهاری ( از صفحه رسمی ایشون )

محک

محک