بی مسئله

معرفی کتاب، فیلم و دانلود آهنگ پیانو و بی کلام

بی مسئله

معرفی کتاب، فیلم و دانلود آهنگ پیانو و بی کلام

ریچارد براتیگان| در قند هندوانه

نام کتاب: در قند هندوانه

نویسنده : ریچارد براتیگان

ترجمه :مهدی نوید

نشر چشمه

چاپ دست من هم چاپ ششم هست.


توضیح کتاب:

راستش کتاب اصلا به دلم ننشست. نه پاراگراف خیلی جذاب و خاصی و نه حتی درون مایه ی خاصی! مثل این بود که یک بخش از زندگی یک فرد رو اون هم به روزمره ترین شکلش داری میخونی. کتاب به چا ششم رسیده و واقعا نمیدونم چرا:دی 

حالا بخوام از خود کتاب بگم. داستان در مورد یک جامعه ی ابتدایی و خیالی بود و از زبان یک فرد که اسم خودش رو بیان نمیکرد و میگف اسم خاصی نداره بیان میشد.توی این جامعه همه چیز از قند هندوانه درست شده بود و جامعه دو بخش داشت. ideath و قسمت فراموش شده ی شهر. مردم شهر هم دو دسته بودن. گروهی که ساکن ideath و کلبه های اطرافش بودن و دسته ی یاغی که از مردم شهر جدا شده بودن و داخل کلبه های قسمت فراموش شده ی شهر زندگی میکردن.

سعی کردم از طریق انتقادها و توضیحاتی که برای کتاب نوشته شده بود نکته ی قابل فهمی از داستان پیدا کنم اما بقیه هم چیزی از کتاب نفهمیده بودن:/ جز اینکه بعضی ها گفته بودن جامعه ی بیان شده بیان گر بهشت عدن( توی ویکی پدیا توضیحاتش هست) هست و تفسیر دیگه هم بیان میکرد که یک جامعه ی پسارستاخیزی هست و تفسیر دیگه معتقد بود که مربوط به نهضتی بوده که معتق بودند اگر صنعت نبود خیلی مشکلات هم نبود .

( برای توضیحات بیشتر میتونید watermelon sugar رو توی ویکیپدیا بخونید. تفاسیری که گفتم رو اونجا کامل توضیح داده)

کتاب ترجمه ی خوبی هم داشت.

کتاب رو اصلا توصیه نمیکنم. خودم هم شاید اگه به خودم قول نداده بودم که هیچ کتابی و از وسطاش رها نکنم، نمیخوندمش:دی