بی مسئله

معرفی کتاب، فیلم و دانلود آهنگ پیانو و بی کلام

بی مسئله

معرفی کتاب، فیلم و دانلود آهنگ پیانو و بی کلام

آوای گرسنگی | ژان ماری گوستاو لوکلزیو


آوای گرسنگی
نویسنده : ژان ماری گوستاو لوکلزیو
مترجم: مهتاب صبوری
انتشارات: افراز
داستان فرانسوی
برنده ی جایزه ی نوبل ادبی سال 2008

توضیح کتاب :
کتاب قشنگی بود هرچند به نظرم محشر نبود.
کتاب در مورد دختری به اسم اِتِل هست و اتفاقاتی که براش میفته و اینکه درگیر تحولات جامعه ای که توش هست میشه و در نهایت با خانوادش مجبور به مهاجرت میشه .
قسمتای اول کتاب رو که از اِتِل و دوستش(اگزنیا) میگه و جاهایی که در مورد مسیو سلیمان صحبت میکنه رو خیلی دوست داشتم .
کلا اتل برام شخصیت جالبی بود .
ترجمه ی خوبی هم داشت و در کل نثر روان و ساده ای داشت .


قسمتی از کتاب :
" سپس ، کمی بعد ، همه چیز بازگشت ، سرگیجه ها و حفره . اتل روی تخت دراز میکشید ، بدون اینکه لباسش را در بیاورد ، بدون اینکه شام بخورد. با چشمان باز به گوشه ی پنجره ای که نوری از آن میگذشت خیره می شد.احساس غم نمیکرد ، ولی با این حال اشک از چشمانش سرازیر میشد و متکایش را مرطوب میکرد. در حالی که فکر میکرد این سوراخ ، فردا ، با بیداری اش پر خواهد شد ، خوابش میبرد.ولی پس از بیدار شدن مشاهده میکرد که رد زخم هم چنان در دلش باقی است ."

پشت جلد کتاب :
" زمانی که مادرم از بولرو میگفت ، احساسات خود را با فریاد و سر و صدا نشان میداد. در همان اتاق ، در حایی ، مرد جوانی بود که او هرگز ملاقات اش نکرد؛ کلود لود اشتراوس.کسی که بعدها مادرم گفت که موسیقی زندگی اش را تغییر داده بود .
حالا می فهمم چرا ، و میدانم برای نسل او تکرار عبارتی که توسط ریتم و اوج تحمیل میشود ، به چه معنا بود . بولرو مانند دیگر موزیکال ها نیست .یک پیشگویی است . داستانی از شور است و گرسنگی .هنگامی که در خشونت به پایان می رسد، سکوت بعد از پایان ، برای بازماندگان متحیر وحشتناک است .
این داستان را به یاد دختر جوانی که با وجود بیست سالگی یک قهرمان بود نوشتم ."

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد