بی مسئله

معرفی کتاب، فیلم و دانلود آهنگ پیانو و بی کلام

بی مسئله

معرفی کتاب، فیلم و دانلود آهنگ پیانو و بی کلام

نگران نباش | مهسا محب علی


نام کتاب : نگران نباش

نویسنده : مهسا محب علی

نشر چشمه

147 صفحه



برنده یِ دهمین دوره ی جایزه ی منتقدان و نویسندگان مطبوعات به عنوان بهترین رمانِ سال 1387

برنده ی جایزه ی بهترین رمان سال های 1387-1388 از بنیاد گلشیری


× من از کتابخونه گرفتمش و چاپ کتاب دستِ من 11 هست!


توضیحات :

رمان جالبیه . نحوه ی بیان داستان رو دوس داشتم

تنها مشکلی که دیدم بی سرُ ته بودنِ داستان بود که نظر شخصیمِ شاید !

در مورد یه دوره از زندگی تو تهران صحبت میکنه که تویِ اون زمین لرزه های شدید پشتِ سر هم میاد و اتفاقاتی که واسه مردم پیش میاد و تشویششون ...

کاراکتر اصلی داستان هم یه دختر معتاد به اسمِ "شادی " هست ...


یه پاراگراف از کتاب :

مردی کنارَم دو زانو نشسته و سجده میکند.اشک هایَش رویِ گونه ها سُر میخورَند ؛ دارد از تهِ تهِ تهِ دل عجزُ لابه میکنَد.حتما فکر میکند به خاطرِ گناهان اوست که زمین رقصَش گرفته . کاش من هم میتوانستَم فکر کنَم فقط به خاطرِ من است که زمین میلرزد ، فقط به خاطرِ من .


پی نوشت :

از این لینک (کلیک) میتونید در موردِ بقیه کتاب های این نویسنده و خودِ نویسنده بخونید .

نظرات 8 + ارسال نظر
ⓖⓞⓛⒾツ جمعه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 08:33 ق.ظ http://flowerever.blogsky.com/

دوست داشتم

مرسی :*

سینا جمعه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 03:24 ب.ظ

من بعید میدونم این کتاب جایزه بنیاد گلشیری رو گرفته باشه.چاپ ششم این کتاب که واسه سال89 هست رو من دارم و چیزی در این مورد ننوشته.اما جایزه مطبوعات و منتقدان درسته.
تقریبا هرکسی که این کتاب رو خونده به سردرگرمی در متن اشاره کرده

منم رو همین کتابی که خوندم نوشته بود سینا :-s
چاپ 11 هست کتابِ من . مالِ نشر چشمه

آره اتفاقا یکی دیگه هم که همزمان با من میخوند گفت که بی سرُ ته بوده :دی

زینب شنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 04:46 ب.ظ

منم این کتاب رو خوندم ، منم موافقم اخرش اصلا معلوم نبود درست و حسابی ..

اما دختره جسارت عجبی داشت اصلا از مرگ و زلزله نمی ترسید . یه جورایی لبه پرتگاه حرکت می کرد و سقوط براش اهیمتی نداشت .

اوهوووم :)
مرسی که نظرتُ گفتی زینب جان :*

آره دیگه معتادا این مدلین .
استاد پزشک قانونیم همیشه میگه معتادا درد رو حس نمیکنن ! دیگه مرگُ زندگی براشون مهم نیست . واسه همین به راحتی و به فجیع ترین نحوها خودکشی میکنن ; )

نرگس یکشنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 01:39 ق.ظ http://khate-akhar.blogfa.com

این کتاب خوندمش
نمیشه گفت که داستان خاصی رو دنبال میکنه یه دید ، یه منظره از زندگی یه گروه خاص رو نشون میده و به نظرم چیزی که باعث موفقیتش شده لحن و نوع نگارشش هستش
به قول یه نویسنده ایی ، این روزا حتما لازم نیست موضوع جدید داشته باشی مهم اینه که بتونی به روش جدید و جالبی بنویسی تا بتونی خواننده داشته باشی

میدونی آخه حتی اگه داستانِ خاصیُ دنبال نکنه باید یه هدفی تو داستان باشه
اما این هیچی نداشت . انگار یه تیکه از یه کتاب رو بریده بودن !
به نظرم این سبک به دردِ داستان کوتاه میخوره نه یه رمان ...
هرچند موافقم که نحوه ی بیانِش خیلی خوب بود
اما کتابی که این همه جایزه بهش میدَن باید از همه لحاظ کامل باشه . نگارش ، متن، محتوا ، یه آغازِ پایان خوبُ همه چی ...
اما این فقط نگارش خوب داشت

خودم یکشنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 04:22 ب.ظ http://javoonnii.blogsky.com

سلام نگین جونم
واااااااا ینمیدونی که چقدر خوشحالم با وبت آشنا شدم
آخه یه مدته دنبال معرفی کتاب میگردم
خوشحال میشم بیای وبم و یه اثری از خودت بذاری تا آدرستو گم نکنم آخه تازه امروز تو بلاگ اسکای به وب زدم که اگه سر بزنی دلیلشو متوجه میشی
مرسی خانومی

سلام عزیزم

مرسی لطف داری :ی

امیدوارم کتابایی که معرفی کردمُ دوس داشته باشی :)

باشه میام عزیز

نرگس دوشنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 12:30 ق.ظ http://khate-akhar.blogfa.com

به نظرم در عین بی هدفی داره یه هدفی رو دنبال میکنه.
این داستان داره بی هدفی گروهی از جوان ها رو نشون میده پس بی راه نیست اگه حس کنی در کل کتاب بی هدف هستش. شادی و دوستاش انگار به دنیا تعلق نداشتند و به طور ناگهانی افتادند توی این زندگی.آغاز زندگیشون از بین رفته و به درد نخورده و پایانی هم براش نمی تونند تصور کنند.
قصدم دفاع از این کتاب نیست ولی میشه از زاویه دیگه ایی بهش نگاه کرد
دو ، سه تا کتاب خوندم که جایزه گلشیری رو برنده شده بودند و فکر میکنم چیزی که توی اون ها مشترک بود اینه که همشون داشتن سعی میکردن یه سبک نو رو دنبال کنند و نگارش متفاوتی داشته باشند و بتونن یه داستان رو متفاوت روایت کنند خلاصه یه حرف نو برای گفتن داشته باشند

درسته
اما من خودم به شخصه از کتاب انتظار دارم که یا آغاز یا پایان یا حتی درون مایه ی هدف مندی داشته باشه

راستش من وقتی کتاب رو میخونَم بیشتر به این نگاه میکنم که وقتی کتاب رو بستم واقعا لذتی برام داشته ؟ یا مثلا چیزی به چیزایی که میدونستم اضافه کرده یا نه
متاسفانه این کتاب واسَم این کشش رو نداشت :(

ولی خب
نظرات متفاوته :*

Codename13 سه‌شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 01:14 ق.ظ http://cafelife.mihanblog.com/

چشمه هنوز خشکه؟

کدام چشمه ؟:دی

Codename13 پنج‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 04:00 ب.ظ http://cafelife.mihanblog.com/

نشر چشمه... شنیدم خفتش کردن خفتچی ها

سالِ پیش هم شده بود :دی
جدید نیس که :دی

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد